13 Ekim 2011 Perşembe

Hurç dikimi




Ben bu hurçları 2 sene önce kardeşimin çeyizi için dikmiştim.Dikim aşamaları maalesef yok ama.Hurç süslemek için belki sizi fikir verir.Kız çeyizinde nişan bohçası yaparlar ya ben değişiklik olsun diye bide nişan hurcu yaptım.Kapitone kumaştan hurcu kapaklı olarak diktim.Üzerine kurdele nakısı yaptım.pulla,boncukla,hazır harçla  süsledim tamam.İsteyenlere şablon verebilirim.Bu hurçtan sanırım 5 tane diktim.Birde nişan bohçası(en alttaki resim) diktim.Kumaşı şanel ipek ve astarlı,onu da kristal petek tülle kapladım üzerine buket güller.....Birinci resimlerde biyeli olan hurca:tülbent.seccade,tespih koyuluyor.Diktiğim hurçların ağız kısımlarına fermuar da diktim daha kullanışlı oluyor.Daha önceki hurç dikiminde resimlemiştim.Kardeşimin lila-mor sevgisi çok....Renklerden de anlaşılıyor.Bu hurçların içindeki havlular,terlik torbaları,tespih keseleri    de aynı kurdele nakısıyla yapmıştım ama hepsi gitti.O zaman blog yapma fikrim yoktu bu resimleri de hatıra olsun diye çekmiştim.Neyse sağlık olsun....Ama sonuç çok güzeldi.Bohçaları masanın üstünde çok güzel duruyordu.Yapmak isteyenlere duyurulur.Aslında dikiş bilmeye  gerek yok hazır satılanları da değişik şekillerde süsleyerek kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: